Advanced Product Catalogues - Assign Category & Product Visibility Via Pre-Defined "Template"
ENG: Use case: As a shop operator with many categories and products, I don't want to have to individually determine which categories and products a unit should have access to when creating organizational units. Instead, it should be possible to create templates—which may only be usable and visible at the admin level—that can be used to define viewing permissions accordingly. If I then need to create several organizational units, I could simply—where possible—quickly define the permissions using the template without having to manually define the same permissions again and again for each additional organization.
DE: Use-Case: Als Shopbetreiber mit vielen Kategorien und Produkten möchte ich bei der Erstellung einer Organisationseinheiten nicht immer individuell bestimmen müssen, auf welche Kategorien und Produkte ein Einheit Zugriff haben soll. Vielmehr muss es die Möglichkeit gebene, das - ggf. nur auf Adminebene nutzbar und sichtbar - Templates erstellt werden können, über die Sichtberechtigungen entsprechend definiert werden können. Sofern ich dann mehrere Organisationsienheiten erstellen muss, könnte ich dann einfach - wo möglich - die Sichtberechtigungen schnell über das Template festlegen lassen ohne dieselben Berechtigungen abermals für jede weitere Organisatzion manuell festlegen zu müssen.