Add a 2nd tracking field for JTL customers
EN
Customers using JTL and Shopware can't use tracking number since JTL update 1.7.8.0. The reason therefore is, that JTL API now returns a full tracking link instead a tracking number.
They justify this with multiple customer requests and that Shopware does not offer a second field for the complete link.
It would be nice if we could help our customers in the short term by adding a second field in which the complete link could be entered. Since there are some customers who use JTL WaWi and the Shopware function (also for third-party plugins) is sabotaged, this would be very helpful for our users.
Alternatively, the API could reject complete links, but I think another field is easier to implement.
DE
Kunden, die JTL und Shopware verwenden, können seit dem JTL-Update 1.7.8.0 keine Tracking-Nummer mehr verwenden. Der Grund dafür ist, dass JTL API nun einen vollständigen Tracking-Link anstelle einer Tracking-Nummer zurückgibt.
Sie begründen dies mit mehreren Kundenanfragen und dass Shopware kein zweites Feld für den vollständigen Link anbietet.
Es wäre schön, wenn wir unseren Kunden kurzfristig helfen könnten, indem wir ein zweites Feld hinzufügen, in dem der vollständige Link eingegeben werden kann. Da es einige Kunden gibt, die JTL WaWi nutzen und die Shopware-Funktionaltiiät (auch für Drittanbieter-Plugins) sabotiert wird, wäre dies für unsere Nutzer sehr hilfreich.
Alternativ könnte die API komplette Links ablehnen, aber ich denke ein weiteres Feld ist unkomplizierter umzusetzen.