Make Advanced Search 2.0 more configurable
EN
Advanced Search 2.0 / OpenSearch already offers good results. However, not all users can make optimum use of it because, for example, it is not possible to set how much deviation a result may have compared to the top-ranked result. In the technical trade, product names can be very close to each other, so an exact match is often required here. Although the best results are presented first, similar results are also presented. For example, S25 and S25+ would be very close to each other and therefore offer the potential for a bad purchase with subsequent returns.
For customers with such search requirements, it would be helpful if they could set how high the deviation in the ranking may be or how far the distance may be in the fuzzy search.
DE
Advanced Search 2.0 / OpenSearch bietet bereits gute Ergebnisse. Jedoch ist nicht für alle Nutzer eine optimale Nutzung möglich, weil zum Beispiel nicht eingestellt werden kann, wie viel Abweichung ein Ergebnis im Vergleich zum top gerankten Ergebnis haben darf. Im technischen Handel können Produktbezeichnungen sehr nah beieinander liegen, daher wird hier oft eine genaue Übereinstimmung benötigt. Zwar werden die besten Ergebnisse als erstes präsentiert, aber ähnliche Ergebnisse ebenfalls. Somit würden als Beispiel S25 und S25+ sehr nah beieinander liegen und bieten somit Potenzial zum Fehlkauf mit anschließenden Retouren. Für Kunden mit solchen Anforderungen an die Suche wäre es hilfreich, wenn sie einstellen könnten, wie hoch die Abweichung im Ranking sein darf oder wie weit die Distanz bei der unscharfen Suche sein darf.

-
Markus Fischer commented
**EN**
User requirements vary greatly in this regard: in technical fields, for example, similar results alongside exact matches can be confusing for customers. In some cases, it is not possible to avoid the use of special characters. For example, a company name could be Meyer & Müller. When searching for products from this manufacturer, it would be useful to be able to specify that ‘only’ Meyer or ‘only’ Müller should be included in the search results. Scandinavian companies often have A/B in their names, which usually leads to searches for Name, A, B (if letters were searched for). There are repeated requests to be able to make the settings even more detailed and tailored to the respective application.
Therefore, I would like to draw your attention to this ticket once again.
**DE**
die Anforderungen der Nutzer sind hier sehr unterschiedlich: In technischen Sparten zum Beispiel sind neben genauen Treffern ähnliche Ergebnisse für die Kunden irritierend. In einigen Fällen ist es nicht möglich die Nutzung von Sonderzeichen zu umgehen. Zum Beispiel könnte ein Firmenname Meyer & Müller sein, wenn nach Produkten dieses Herstellers gesucht wird, wäre es sinnvoll festlegen zu können, dass dabei "nur" Meyer oder "nur" Müller nicht zu berücksichtigen sein sollen. Bei skandinavischen Firmen gibt es oft A/B in der Firmierung, was im Regelfall zur Suche von Name, A, B führt (wenn Buchstaben gesucht würden). Es wird wiederholt nachgefragt, die Einstellungen noch detaillierterer und auf den jeweiligen Einsatzzweck abgestimmt vornehmen zu können.
Daher möchte ich noch einmal die Aufmerksamkeit auf dieses Ticket lenken.
-
Raymond commented
EN:
The Advanced Search is not fuzzy search compatible. Merchant must developed this feature, see https://opensearch.org/docs/latest/query-dsl/term/fuzzy/
There are also no plugin to make Advanced Search fuzzy search compatible.DE:
Die Advanced Search ist nicht fuzzy search (fehlertolerant) kompatibel. Diese Funktion muss selbst entwickelt werden. Anleitung: https://opensearch.org/docs/latest/query-dsl/term/fuzzy/
Derzeit existiert auch kein Plugin, welches die Suche fehlertolerant macht. -
The topic of ‘search’ is also repeatedly raised in discussions with larger customers and should be optimised.